Bydgoszcz na drodze do całkowitej eliminacji wysokopodłogowych tramwajów z miejskiego ruchu

Bydgoszcz jest coraz bliżej osiągnięcia celu, jakim jest całkowite wycofanie z użytku tramwajów z wysoką podłogą. W roku 2020 rząd miejski zamówił aż 40 świeżych modeli Swingów, a przewidywania wskazują na to, iż tej liczby można spodziewać się wzrostu – możliwe, że do co najmniej 46 pojazdów. Te nowoczesne wagony mają na celu zastąpić obecnie używane, wysokopodłogowe Konstale. Jeśli tylko miastu uda się zdobyć dodatkowe zewnętrzne fundusze na sfinansowanie jeszcze kilku tramwajów, istnieje szansa, że do roku 2027 wszystkie wagony z wysoką podłogą zostaną całkowicie wyeliminowane z ulic Bydgoszczy.

Miasto Bydgoszcz jest obecnie w procesie odnawiania swojej floty tramwajowej. W roku 2022 podpisano umowę z firmą Pesa, która ma dostarczyć nowe pojazdy z serii Swing. Zamówienie obejmuje zarówno modele 3-, jak i 5-częściowe. Już teraz wiadomo, że samorząd zdecydował się na zakup 40 z 46 oferowanych pojazdów, a producent, czyli Pesa, wykonało już ponad połowę tego zamówienia – dokładnie 21 tramwajów. Pozostałe 19 wagonów ma zacząć swoją służbę na bydgoskich ulicach najpóźniej do połowy lutego przyszłego roku. Dodajmy, że pierwotne zamówienie obejmowało 10 tramwajów, natomiast dodatkowe 36 pojazdów zostało uwzględnione w umowie jako opcja.