Dwoje jedenastoletnich przyjaciół z Bydgoszczy postanowiło podjąć wyzwanie samodzielnego oszczędzania pieniędzy. Zamiast korzystać z dobrodziejstwa pochodzącego od rodziców, zaplanowali zarabiać na siebie sami. Wynikła stąd pomysłowa inicjatywa: podczas wakacji zaczęli świadczyć usługi czyszczenia butów na rzecz innych osób w zamian za niewielką opłatę.
Chociaż są tylko jedenastoletnimi chłopcami, już teraz zdają sobie sprawę ze swojej ambicji zarobkowej. Za każdą parę pięknie wypolerowanych butów pobierają od 20 do 25 złotych. Stawiają na jakość, używając tylko sprawdzonych produktów. Swoje usługi oferują nie tylko u siebie w domu, ale również są gotowi dojechać do klienta.
Aby przyciągnąć potencjalnych klientów, dzieci rozpowszechniły informacje o swojej działalności, podając swoje kontakty telefoniczne oraz prezentując zdjęcia starannie wyczyszczonych butów. To była ich strategia marketingowa. Po opublikowaniu ogłoszenia na lokalnej grupie Facebooka, komentarze zaczęły napływać szybko. Większość internautów była zachwycona przedsięwzięciem młodych przedsiębiorców.
Wśród reakcji na post były też przewidywania przyszłości chłopców. Niektórzy wierzyli, że mogą oni przejść drogę od pucybuta do milionera. Inni gratulowali im samodzielności i dojrzałości. Porównywano ich do innych jedenastolatków, które spędzają całe dnie na graniu w gry komputerowe i nie podejmują próby opuszczenia mieszkania, podziwiając motywację naszej młodej dwójki do prowadzenia pożytecznej działalności.