W Bydgoszczy została zawarta umowa dotycząca implementacji znaczącego fragmentu infrastruktury rowerowej, który obejmuje budowę kładki nad linią kolejową transportującą węgiel. Ten nowy odcinek będzie łączył ścieżki rowerowe wzdłuż ulicy Fordońskiej, które przeszły gruntowny remont w ostatnich latach. Przed podpisaniem tej umowy wybrano już wykonawców dla projektów rowerowych wzdłuż ulic Sułkowskiego i Sudeckiej. Całościowy koszt tych trzech projektów przekracza 30 milionów złotych, finansowanie zostanie pokryte z budżetu miasta oraz ze środków unijnych.
Wiceprezydent Bydgoszczy, Mirosław Kozłowicz, podkreśla znaczenie przyspieszenia prac nad infrastrukturą rowerową. Szansa na realizację takiego celu pojawiła się dzięki zgromadzeniu funduszy europejskich przeznaczonych na rozwój sieci dróg rowerowych w metropolii. Priorytetem jest poprawa spójności istniejącej sieci dróg rowerowych oraz ułatwienie komunikacji z okolicznymi gminami. To infrastruktura, która codziennie pozwoli wielu mieszkańcom na dojazdy do pracy czy szkoły, a w weekendy otworzy przed nimi możliwość korzystania z malowniczych ścieżek w okolicach miasta. Całość jest elementem strategii Bydgoszczy skierowanej na rozwijanie transportu zrównoważonego.
Zawarcie umowy z firmą Kormost, która zaproponowała najbardziej korzystne warunki w przetargu, umożliwi budowę nowego odcinka dla rowerów po południowej stronie ulicy Fordońskiej, od ulicy Sochaczewskiej aż do Wiślanej. Projekt o wartości ponad 10 milionów złotych będzie realizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres prac obejmuje również kilka dodatkowych elementów: