Miasto podpisało umowę z wykonawcą budowy nowej obwodnicy w centrum Bydgoszczy. Płatny parking różni się w zależności od wielkości. Jednocześnie zostanie wdrożonych wiele rozwiązań wspieranych przez mieszkańców i organizacje społeczne. Podczas gdy niektóre parkingi uliczne zostaną zlikwidowane, wprowadzimy rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo na tych ulicach, takie jak wprowadzenie pasów rowerowych i krawężników. Zmianie ulegną niektóre drogi na jednokierunkowe i ograniczona zostanie prędkość maksymalna.
Płatny parking został rozszerzony uchwałą rady miasta. Liczba miejsc wyniesie około 5000. Liczba jest niewielka w porównaniu z innymi miastami Związku Miast Wielkopolskich. Obejmuje między innymi tereny parkingów Okolu, Wilczaku, Bielawach, Babiej Wsi oraz parking przy ul. Ustronie. Region jest nadal podzielony na dwie części. Strefa rozszerzona ma więcej miejsc parkingowych, a centralna (podstrefa) mniej miejsc parkingowych.
Wprowadzaniu takich zmian będzie sprzyjać wielorodzinna zabudowa ul. Grudziądzkiej. Podczas tych zmian dokonaliśmy również przeglądu obszaru SPP pod kątem wyciszenia i spowolnienia ruchu. Ustawa o oczyszczaniu ulic miasta została uzgodniona z urbanistami, radą mieszkaniową, radą estetyki i bydgoskim zespołem ds. polityki rowerowej.