W środę, 15 maja, Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu otworzył oferty przetargowe związane z dostawą do 20 jednokierunkowych tramwajów. Oprócz samych pojazdów, umowa ma obejmować również dostarczenie dedykowanego sprzętu serwisowego oraz pakietu usług eksploatacyjno-dostawczych. Do tej pory najbardziej atrakcyjne propozycje dostarczała PESA Bydgoszcz, jednak teraz istnieje prawdopodobieństwo wyboru innego producenta.
Na realizację planowanego projektu taborowego, Toruń przeznaczył w swoim budżecie kwotę 192,126 mln zł brutto. W odpowiedzi na przetarg wpłynęły dwie oferty: od PESY Bydgoszcz – na kwotę 289.613 mln zł brutto, oraz od tureckiej firmy Bozankaya – na kwotę 302.813 mln zł brutto.
Według wyceny PESA Bydgoszcz, koszt budowy jednego tramwaju wynosiłby 13,715 mln zł brutto (czyli łącznie 274,3 mln zł za 20 pojazdów), natomiast Bozankaya oszacowało ten koszt na 13,341 mln zł brutto (co daje łącznie 266,8 mln zł za 20 tramwajów).
Decyzję o przyznaniu kontraktu podejmie miasto, biorąc pod uwagę głównie cenę (84 proc.), ale także takie aspekty jak: materiały konstrukcji nośnej, technologię jej łączenia, ustawienie drzwi, dostępność miejsc siedzących bez podestów, całkowitą pojemność kondensatorów i okres gwarancyjny.
Kontrakt przewiduje dostawę niskopodłogowych pojazdów o długości od 28 do 32 metrów. Każdy z nich powinien mieć sześć par drzwi – przynajmniej cztery pary to muszą być drzwi podwójne. W tramwaju będzie mogło podróżować naraz do 200 osób (0,2mkw/osobę), w tym 28 na miejscach siedzących. Uwzględniono również wymóg dotyczący udziału produktów z rynku unijnego – ten musi wynosić ponad 50 proc. wszystkich komponentów.