Remonty ulic na Osowej Górze: Przetarg na Podmiejską i Srebrną już ogłoszony!

Osowa Góra czeka na nowe oblicze infrastruktury drogowej, które przyniesie długo oczekiwane zmiany w przemysłowej części dzielnicy. Zniszczone przez lata użytkowania ulice, takie jak Podmiejska, Srebrna i Ołowiana, mają wkrótce przejść gruntowną modernizację, co znacząco wpłynie na codzienne życie mieszkańców oraz funkcjonowanie lokalnych firm.

Planowane inwestycje drogowe

Przebudowa ulic Podmiejskiej i Srebrnej jest kluczowym elementem planowanych inwestycji. Obie te ulice stanowią nieodzowną część infrastruktury dojazdowej dla licznych przedsiębiorstw w południowej części Osowej Góry. Ich dotychczasowy stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, co rodziło liczne apele o remont ze strony zarówno mieszkańców, jak i przedstawicieli firm. W odpowiedzi na te potrzeby, władze miasta zaplanowały rozpoczęcie prac w 2024 roku, a zakończenie przewiduje się na rok 2026.

Kroki formalne i rozpoczęcie prac

Podjęcie działań wymagało uprzednich decyzji administracyjnych. Uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) było niezbędne m.in. do poszerzenia pasa drogowego ulicy Ołowianej. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na harmonogram prac jest rozbudowa zakładu Canpack, której zakończenie planowane jest na drugi kwartał przyszłego roku.

Szczegóły przebudowy

1 sierpnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg dotyczący modernizacji Podmiejskiej i Srebrnej oraz instalacji nowego oświetlenia na tych i sąsiednich ulicach, takich jak Bażancia, Kruszyńska, Niklowa, Skośna i Spiżowa. Modernizacja obejmie m.in. 600-metrowy odcinek Podmiejskiej oraz przekształcenie jej wlotu z Kruszyńską. Zmodernizowane zostaną także chodniki i zjazdy, z dodatkowym pasem zieleni oddzielającym ciąg pieszy od jezdni.

Nowe standardy i udogodnienia

Ulica Srebrna, o długości niespełna kilometra, również przejdzie gruntowną przebudowę. Zyska nową podbudowę i nawierzchnię, a istniejący ciąg pieszy zostanie przekształcony w ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni bitumicznej. Ważnym aspektem tej inwestycji jest również przeniesienie wpustów deszczowych poza obszar jezdni, co ma poprawić bezpieczeństwo i funkcjonalność drogi.

Harmonogram i ocena ofert

Termin składania ofert przetargowych upływa 22 sierpnia. Zgodnie z planem, prace na Srebrnej powinny zakończyć się w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy, natomiast na Podmiejskiej – po sześciu miesiącach. Procesowi oceny ofert przyświecać będą kryteria ceny (60% wagi) oraz okresu gwarancji (40%), z preferowanym okresem gwarancyjnym wynoszącym siedem lat.