Niedawno miasto Bydgoszcz otrzymało pozytywną decyzję środowiskową dotyczącą planowanej trasy tramwajowej na terenie Szwederowa. Jest to istotne i kluczowe postanowienie, które pozwala ruszyć z upragnionym przedsięwzięciem. Grupa projektantów przygotowała również graficzne przedstawienie przyszłej trasy. To inwestycja jest jednym z wielu tramwajowych projektów, które Bydgoszcz ma w planach na najbliższe lata.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat udało nam się zniwelować ogromne braki w obszarze komunikacji tramwajowej – mówi Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy. Odnowiliśmy połowę floty tramwajów i zrealizowaliśmy budowę kilku nowych torowisk. Naszym celem jest utrzymanie tego pozytywnego trendu. Jednym z naszych priorytetów jest stworzenie nowej trasy prowadzącej przez Szwederowo, gdzie mieszka około 30 tysięcy mieszkańców Bydgoszczy.
W pierwszej fazie inwestycji zaplanowano ułożenie torów wzdłuż ulicy Solskiego aż do ulicy I. Skorupki. Niemniej jednak, nadal intensywnie pracujemy nad możliwością rozpoczęcia drugiego etapu tej inwestycji tak, aby powstała pełna nowa trasa łącząca rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim.
Warto podkreślić, że równocześnie pracujemy nad wieloma innymi tramwajowymi projektami, które mają na celu usprawnienie komunikacji miejskiej. Wśród nich są budowa przystanków wiedeńskich, modernizacja torowiska na ulicy Toruńskiej oraz intensywne przygotowania do przebudowy ronda Jagiellonów. Planujemy również w tym roku zlecić opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej dla budowy połączenia tramwajowego pętli przy ulicy Rycerskiej z ulicą Chocimską oraz połączenia pętli przy ulicy Chodkiewicza z rondem Fordońskim wzdłuż alei Wyszyńskiego.