Prowadzenie firmy w sieci tylko z pozoru wydaje się proste. Przedsiębiorcy skuszeni wizją szybkiego i dużego zarobku przenoszą swoje działalności do sieci, aby w ten sposób konkurować z największymi firmami działającymi w danej branży. Niestety nie wszystko jest tak kolorowe. Wraz ze wzrostem zainteresowania e-commerce rośnie także konkurencja, a wraz z nią koszty związane z bieżącym prowadzeniem działalności. Podstawowym narzędziem do walki z niskimi zarobkami jest proces pozycjonowania, który mimo skomplikowanej charakterystyki jest niezbędny w każdej firmie działającej w internecie.
Czym jest pozycjonowanie?
Internauta do przeszukiwania sieci wykorzystuje zazwyczaj wyszukiwarkę Google, która w naszym kraju jest zdecydowanie najbardziej rozpowszechniona. W jej zasobach można znaleźć każdą ogólnodostępną witrynę – od blogów, poprzez portfolia, aż na sklepach i witrynach aukcyjnych kończąc. Internauta rozpoczyna wyszukiwanie wpisując wybrane przez siebie pytanie w pole wyszukiwania, np. „męskie ubrania eleganckie” i w ten sposób wysyła zapytanie do giganta z Mountain View. Google w odpowiedzi prezentuje wyniki w formie listingu tekstowego (lub graficznego w przypadku wyszukiwania zdjęć). Internauta przegląda maksymalnie 3 strony wyników, większość jednak znajduje odpowiedź na swoje pytanie już na pierwszej stronie. Właśnie z tego powodu warto znaleźć się właśnie wśród nich.
Pozycję każdej witryny oblicza skomplikowany algorytm Google, który jest tajny, a jego szczegółowe zasady działania nie są udostępniane przez firmę Google. Algorytm do nadania konkretnej witrynie pozycji musi otrzymać dane z każdej strony dostępnej w sieci. Wykorzystuje w tym celu niewielkie skrypty, znane jako roboty Google, które zbierają informacje na temat każdej ogólnodostępnej strony WWW. W pozycjonowaniu chodzi o spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu Google. Tylko tyle i aż tyle.
Pozycjonowanie w Bydgoszczy – podstawowe założenia i etapy
Pozycjonowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla właścicieli sklepów oraz stron działających na cały kraj, nic nie stoi na przeszkodzie jednak, aby z pozycjonowania korzystali także właściciele punktów stacjonarnych. Działania są jednak nieco inne, gdyż w przeciwieństwie do ogólnokrajowego pozycjonowania, należy skupić się tylko na jednym regionie. Frazy kluczowe w tym przypadku będą połączone z nazwą miasta lub województwa, takie jak:
- salon fryzjerski Bydgoszcz;
- świeże warzywa Bydgoszcz;
- sklep komputerowy w Bydgoszczy;
- kino Bydgoszcz.
Poza frazami kluczowymi należy także zadbać o założenie wizytówki w Google Moja Firma, dzięki której Twój sklep lub gabinet będzie także dostępny w Mapach Google. W ten sposób potencjalny klient może ją zdecydowanie łatwiej znaleźć. Więcej na ten temat się ze strony https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-bydgoszcz/.
Jakie skutki daje pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest niezbędne we współczesnym biznesie opartym na e-handlu i ma bardzo duże znaczenie dla każdego przedsiębiorcy, dlatego jego przeprowadzenie jest kluczowe i to już na samym początku działalności. Przede wszystkim w ogromnym stopniu zwiększa liczbę wizyt na danej witrynie i zaangażowanie, a także poprawia parametr konwersji, czyli możliwość dokonania zakupu przez potencjalnie zainteresowanego klienta. Wśród zalet warto także wymienić większe możliwości dalszego rozwoju.