Nowa kładka łączy ścieżki rowerowe nad magistralą węglową

Budowa nowoczesnej ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ulicy Fordońskiej wkracza w kluczową fazę. Najważniejszym elementem tej inwestycji, kładką nad magistralą węglową, zajęto się w miniony weekend, integrując nowy odcinek z istniejącą już infrastrukturą. Dzięki temu rowerzyści będą mogli bezpiecznie poruszać się z pominięciem przystanku na ul. Wiślanej.

Innowacyjna konstrukcja kładki

Kładka, będąca centralnym punktem całej inwestycji, została wcześniej wyprodukowana przez wykonawcę i w ostatni weekend umieszczona na nowo wybudowanych przyczółkach. Projekt przewiduje także prace wykończeniowe przy tzw. skrzydełkach przyczółków, kształtowanie nasypów oraz zbrojenie i betonowanie płyty.

Bezpieczne rozwiązania dla rowerzystów

Składająca się z dwóch kratownic o długości 45 metrów, kładka została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie. Nad torami kolejowymi rowerzyści będą chronieni osłonami przeciwporażeniowymi, natomiast na pozostałych odcinkach zastosowano barierki ochronne. Te elementy zapewniają nie tylko bezpieczeństwo, ale także komfort użytkowania.

Zakres i harmonogram prac

Oprócz samej kładki, projekt obejmuje również kompleksową modernizację infrastruktury. Planowane jest wykonanie obejścia drogi rowerowej za peronem przy ul. Wiślanej oraz odświeżenie oznakowania poziomego na przejściu dla pieszych przez ul. Fordońską. Dodatkowo, całe skrzyżowanie z ul. Sochaczewską zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, co będzie obejmować także budowę dodatkowego pasa do skrętu w lewo. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na wiosnę 2026 roku.

Źródło: UMB/ZDMIKP

Źródło: Urząd Miasta Bydgoszczy