Trwa intensywna modernizacja oraz rozbudowa zajezdni tramwajowej w Bydgoszczy. Mimo że prace budowlane są w pełni, zajezdnia nadal obsługuje dziesiątki tramwajów poruszających się po bydgoskich ulicach każdego dnia. Obecnie stopień zaawansowania inwestycji to około 10%.
Projekt przewiduje demontaż budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, a także sieci trakcyjnej i torowisk. W ich miejsce powstaną nowoczesne obiekty dla służb eksploatacyjnych, portierki oraz jednostki zasilającej zajezdnię tramwajową. Przewidywana jest także budowa myjni tramwajów z ekologicznym wyposażeniem technologicznym oraz urządzeń do reprofilacji obręczy kół tramwajowych. Projekt obejmuje również szeroko rozumianą infrastrukturę techniczną, taką jak nowy układ torowo-sieciowy i drogowy, parkingi, system sterowania zwrotnicami, monitoring, kanalizację i instalacje teletechniczne, elektryczne, trakcyjne, oświetlenie terenu czy sieci wodno-kanalizacyjne, w tym hydrantowe.
Obecnie intensywne prace prowadzone są przy przebudowie sieci podziemnych. Jest także modernizowany system rozjazdów na torach odstawczych, nazywany harfą. Na placu budowy widoczne są już powstające konstrukcje budynków portierni, dyspozytorni oraz obiektu do reprofilacji obręczy tramwajowych.
Warto zaznaczyć, że planowana modernizacja i rozbudowa infrastruktury technicznej, a zwłaszcza obiektu tokarki podtorowej, która umożliwi automatyzację procesów reprofilacji obręczy kół tramwajów, przyczyni się do redukcji hałasu komunikacyjnego oraz drgań na trasach tramwajowych.