Firma zajmująca się zarządzaniem parkingami, WEIP Parking, która prowadziła działalność przed bydgoskim szpitalem Jurasza aż do roku 2021, została zobowiązana do zwrotu pieniędzy swoim klientom. Pieniądze te stanowią niesłusznie nałożone kary za parkowanie. Decyzję o zwrocie podjął główny organ nadzoru rynkowego – szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Wszyscy poszkodowani klienci mają możliwość zgłoszenia swojego przypadku w ramach procesu reklamacyjnego.
Sytuacja związana z WEIP Parking wywołała liczne skargi ze strony konsumentów. Firma ta specjalizuje się w obszarze komercyjnych parkingów, obsługując m.in. place przy placówkach medycznych i centrach handlowych. Jak dowiedział się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, WEIP Parking naliczało dodatkowe opłaty za parkowanie „nawet jeśli klient mógł wykazać w procesie reklamacyjnym, że posiadał ważny bilet parkingowy w momencie nałożenia kary”. Dotyczyło to sytuacji, kiedy bilet nie był odpowiednio wyeksponowany za szybą samochodu, na przykład kiedy spadł na podłogę lub był cały czas przy właścicielu pojazdu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał dużo skarg odnośnie praktyk WEIP Parking. Po przeprowadzeniu szczegółowego postępowania, Prezes UOKiK wydał decyzję nakazującą firmie zwrot niewłaściwie naliczonych opłat dla klientów, którzy otrzymali wezwania do zapłaty z powodu braku biletu parkingowego.