Plan na podniesienie komfortu podróży dla cyklistów poza granicami Bydgoszczy został ogłoszony przez bydgoskich inżynierów drogowych. Dnia 14 marca, zarząd dróg ogłosił przetarg na stworzenie projektu konstrukcyjnego dla budowy sieci dróg rowerowych przy czterech drogach wyjazdowych z miasta.
Podczas ostatniej konferencji prasowej poświęconej infrastrukturze rowerowej, Maciej Gust, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ds. inwestycji, poinformował o pracach nad projektami dróg rowerowych, które mają łączyć miejską sieć tras rowerowych z infrastrukturą realizowaną przez gminy sąsiadujące. Przewiduje to kontynuację ścieżki wzdłuż ulicy Kolbego na odcinku od Kormoranów do granic miasta, budowę trasy wzdłuż ulicy Pod Skarpą łączącej istniejącą infrastrukturę w gminie Osielsko ze skrzyżowaniem Pod Skarpą/Zamczysko oraz drogę wzdłuż Wyzwolenia na odcinku Sudecka – Brzegowa. Planowany jest również ciąg dalszy Drogi Dla Rowerów (DDR) wzdłuż ulicy Petersona w parku przemysłowym, aż do obszaru węzła S10 w Emilianowie.
14 marca zarząd dróg rozpoczął proces przetargowy mający na celu wyłonienie projektantów nowych odcinków dróg dla rowerzystów. Pierwsza część zamówienia dotyczy 450-metrowego odcinka wzdłuż ulicy Pod Skarpą. Zadaniem jest głównie przebudowa skrzyżowania Pod Skarpą z Zamczysko na rondo, a droga dla rowerów zostanie zbudowana po prawej stronie jezdni w kierunku Osielska. Kolejną inwestycją, która obejmie Fordon, jest stworzenie infrastruktury wzdłuż ulicy Wyzwolenia na odcinku od Sudeckiej do granicy miasta (1,3 km). Ma to być dopełnienie powstającego fragmentu Wielkiej Pętli Fordonu przy Wierchowej i Geodetów oraz infrastruktury planowanej do realizacji w najbliższych miesiącach wzdłuż ulic Wyzwolenia i Sudeckiej – zaplanowano, że ścieżka rowerowa powstanie po wschodniej stronie ulicy.