Ostatnio, kierowcy przemieszczający się po Bydgoszczy zyskali możliwość korzystania z odnowionego zachodniego wiaduktu w obrębie drogi Armii Krajowej, który przerzucony jest nad szlakami kolejowymi. Wcześniej, remont przeszedł już jego wschodni odpowiednik, znajdujący się nieopodal.
Wymieniona struktura nadal utrzymuje dwa pasy do jazdy dla pojazdów, aczkolwiek zdecydowano o usunięciu nieużywanego pasa awaryjnego. Miejsce po nim wykorzystano do stworzenia chodnika oraz ścieżki rowerowej. Dodatkowo, powstały nowe schody.
Rozpoczęcie prac budowlanych datuje się na sierpień poprzedniego roku, choć ich kontynuacja była czasowo zawieszana przez wzmożone transporty węgla koleją podczas sezonu grzewczego. Konstrukcja wiaduktu powstawała niemal od zera ponad torami dwóch linii kolejowych – trasy z Bydgoszczy do Kutna i równolegle biegnącej na tym fragmencie magistrali węglowej.
Podobnie jak przy budowie bliźniaczego obiektu o dwóch pasach ruchu prowadzących w przeciwnym kierunku, do konstrukcji wiaduktu wykorzystano łukową formę, która jest odporna na zwiększone obciążenia. W osi konstrukcji zastosowano nośne łuki wyprodukowane z stalowych rur, a do nich podpięto stalowe przęsło.