Kilka lat temu, Fundacja Kreatywnej Edukacji zaczęła odnawiać system edukacyjny w Bydgoszczy, stawiając na starania o relację partnerską między nauczycielem a uczniem. W budynku zlokalizowanym na ulicy Mińskiej 15 w Bydgoszczy, we wrześniu ruszy nauka dla pierwszej grupy licealistów szkoły Perpetuum Mobile.
Jolanta Gawryłkiewicz, prezes zarządu Fundacji Kreatywnej Edukacji i dyrektor placówek Perpetuum Mobile, tłumaczy, że projekt ten stanowi odpowiedź na potrzeby młodzieży i rodziców. Szkoła jest otwarta na wszystkich, ale szczególnie ceni sobie zaangażowanych uczniów, którzy mają ochotę współtworzyć model demokratycznej szkoły. Szkoła zapewnia bezpieczne środowisko dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, takimi jak zespół Aspergera, dzięki doświadczonej ekipie psychologów i nauczycieli wspomagających. Nawołują do podejścia holistycznego do czasu spędzonego w szkole przez dziecko.
Fundacja Kreatywnej Edukacji dotychczas prowadziła żłobek, przedszkole i szkołę podstawową. Przy fundacji funkcjonuje też Manufaktura Umiejętności, miejsce gdzie zajęcia są dostosowywane do indywidualnych zainteresowań i talentów dzieci. Codziennie odbywają się tam również zajęcia muzyczne, oparte na teorii uczenia się muzyki prof. Edwina E. Gordona, co jest kontynuacją pierwotnej misji placówek Perpetuum Mobile.
Jolanta Gawryłkiewicz dodaje, że początki placówek Perpetuum Mobile wiążą się z edukacją muzyczną. Motywacją była jej osobista sytuacja – wtedy była w ciąży i badała różne aspekty wpływu muzyki na edukację i rozwój, nawet już na etapie życia płodowego. Ich działalność opiera się na uniwersalnej i holistycznej teorii uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona, która mogłaby być stosowana w szeroko pojmowanej edukacji.