Kormost, bydgoska firma budowlana, stanie się wykonawcą projektu ciągu pieszo-rowerowego przebiegającego od ulicy Wiślanej do Sochaczewskiej, który ma być prowadzony wzdłuż ulicy Fordońskiej. Planowane jest również utworzenie kładki ponad tzw. magistralą węglową. Prace mają zakończyć się w 2026 roku.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w połowie roku ogłosił przetarg na realizację przebudowy ciągu dla pieszych i rowerzystów na odcinku od ulicy Sochaczewskiej do Wiślanej. W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano również nieznaczne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu Fordońskiej z Sochaczewską. Dodatkowo pojawi się nowa kładka ponad linią kolejową, znanej jako magistrala węglowa.
Skrzyżowanie zostanie wyposażone w kompletną sygnalizację świetlną, a nie tylko w sygnalizację aktywowaną przez przechodniów za pomocą przycisku. Planowane jest również umożliwienie skrętu w lewo z Fordońskiej na Sochaczewską z drogi prowadzącej do centrum Bydgoszczy. Na skrzyżowaniu zostanie dodatkowo zainstalowany przejazd rowerowy kierujący w stronę Siernieczka.
Kormost został wybrany jako wykonawca prac budowlanych po tym, jak złożył ofertę wynoszącą 10,1 mln zł. Tymczasem Want z Tczewa startował z ofertą niemal 13 mln zł, a Strabag zaproponował ponad 13 mln zł. Najdroższą ofertę – prawie 14 mln zł – złożył Betpol.