Obwodnicami drogi krajowej nr 25, przecinającej tereny na północ od Bydgoszczy, zainteresowanych jest aż sześciu graczy rynkowych. Co ciekawe, ich propozycje dotyczące kosztów inwestycji łatwo mieszczą się w budżecie drogowców. Przedmiotem zainteresowania inwestorów są obwodnice dwóch miejscowości – Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego.
Droga krajowa nr 25, ciągnąca się w kierunku Koszalina i rozpoczynająca się tuż za Bydgoszczą, jest znana z problemów związanych z nieodpowiednią szerokością oraz koniecznością przejeżdżania przez niewielkie i większe miejscowości. Tę sytuację dostrzegła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), która ma w planach przeprowadzenie modernizacji około 30-kilometrowego odcinka tej drogi. Prace mają obejmować teren od skrzyżowania z trasą S5 w Tryszczynie, niewielkiej miejscowości pod Bydgoszczą, aż do Obodowa, znajdującego się w powiecie sępoleńskim. Obecnie całe przedsięwzięcie jest w fazie przygotowywania dokumentacji projektowej.
Znacząco dalej zaawansowane są prace nad inwestycją dotyczącą obwodnic miast leżących dalej na północ województwa kujawsko-pomorskiego – Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego. Przygotowania dokumentacji dla tych projektów rozpoczęły się już w marcu 2016 roku, a obecnie trwa proces wyboru firm, które zgłosiły chęć uczestnictwa w przetargu na ich zaprojektowanie i wybudowanie.