Sprawa rowerowej infrastruktury w Bydgoszczy – ogłoszono nowy przetarg, ale na realizację projektu trzeba będzie poczekać

Lipiec przyniósł decyzję o anulowaniu przetargu dotyczącego tworzenia ścieżek rowerowych wzdłuż ulic Curie Skłodowskiej i Łęczyckiej na terenie Bydgoszczy. Obecnie uruchomiono ponowne postępowanie, które jednak obejmuje większe obszary i skupia się na stworzeniu kompleksowej dokumentacji projektowej. Planowane ścieżki rowerowe w dzielnicy Bartodzieje, które miałyby zostać zrealizowane do roku 2024, wymagają teraz długotrwałego oczekiwania.

Proces przetargowy na budowę infrastruktury dla cyklistów wzdłuż wyznaczonych ulic rozpoczął się w kwietniu. Nadesłane propozycje ofertowe, zarówno te podstawowe, jak i dodatkowe, znacznie przekraczały założone koszty. Stworzenie połączenia rowerowego pomiędzy Śródmieściem a osiedlem Bartodzieje zostało uznane za jeden z priorytetów przez odpowiedzialny za politykę rowerową zespół z Bydgoszczy.

Anulowane postępowanie obejmowało fragment planowanych prac – odcinek trasy rowerowej wzdłuż ulic M. Skłodowskiej-Curie (od skrzyżowania z ulicami St. Moniuszki, L. Wyczółkowskiego i Sportową) oraz Łęczyckiej (od remontowanego skrzyżowania z Fordońską do momentu skrzyżowania z ulicą Kamienną). Plan dla tego odcinka przewidywał między innymi:

  • utworzenie ścieżek rowerowych na ulicy M. Skłodowskiej-Curie prowadzących w obie strony (na odcinkach od Chopina do Wyszyńskiego oraz od Wyszyńskiego do Łęczyckiej);
  • wyróżnienie specjalnej drogi dla rowerzystów na całym skrzyżowaniu i połączenie jej ze ścieżkami rowerowymi wzdłuż ulicy Wyszyńskiego na rondzie Skrzetuskim;
  • stworzenie ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ulicy Łęczyckiej.