Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) w Bydgoszczy zainicjowały postępowanie przetargowe, które ma na celu wyłonienie dostawcy pierwszych w historii spółki autobusów napędzanych energią elektryczną. W ramach planowanego zakupu znajduje się siedem autobusów przegubowych o długości 18 metrów oraz cztery pojazdy krótsze, mierzące 12 metrów. Dodatkowym warunkiem przetargu jest zapewnienie przez oferenta infrastruktury ładowania, zarówno stacjonarnej – w zajezdniach, jak i mobilnej.
Proces składania ofert do przetargu dobiegł końca, co pozwoliło ujawnić dwie firmy zainteresowane realizacją kontraktu – to Solaris oraz Daimler Buses. Pierwsza z nich, mająca swoją siedzibę w Bolechowie, oszacowała koszt dostarczenia zamówienia na poziomie 69,149 mln złotych brutto. Z kolei niemiecka firma Daimler Buses kwotę tę ustaliła na poziomie 86,273 mln złotych brutto.
Budżet MZK przeznaczony na zakup nowych autobusów wynosi 72,142 mln złotych brutto, co oznacza, że tylko oferta Solarisa mieści się w zakładanych przez przewoźnika wydatkach. Finansowanie zakupu planowane jest ze środków pochodzących z unijnego programu Zielony Transport Publiczny, mającego na celu promowanie ekologicznych rozwiązań w transporcie miejskim.